top of page

Welkom in de Parel

In 2000 nemen twee organisaties het besluit om samen een project te starten. BuBao De Hagewinde 
en O.C. Sint-Idesbald verbinden zich ertoe om samen op dezelfde plaats kinderen te begeleiden in een
intense samenwerking. Een samenwerkingsverband werd opgezet met respect voor ieders eigenheden.
Ook de kinderen die niet inschrijven op het semi-internaat krijgen een degelijke opvang.

Sindsdien schittert "De Parel" als kleinschalige type 2 school voor de ruime omgeving rond Roeselare. 

 

Er is een sterk doorgedreven samenwerking tussen klas en leefgroep. Deze wordt vertaald in klasoverstijgende activiteiten waarbij de opvoedsters het schools gebeuren ondersteunen. Alle besprekingen van de kinderen verlopen samen met de school, er is extra hulp tijdens speciale activiteiten zoals de creadag en klasuitstappen.

Er zijn gezamenlijke personeelsvergaderingen en vele overlegmomenten tussen leerkrachten en opvoedsters.

 

Wil je graag wat meer lezen over onze werking, klik dan hier om een pdf te openen in een nieuw tabblad.

Wist-je-dat ...
  • ... je hier onze nieuwsbrief kan lezen en zo op de hoogte blijven van de laatste Parelnieuwtjes?
     

  • ... je de papieren voor de schooltoelage kan ophalen in het secretariaat?
     

  • ... je de klas infoboekjes kan downloaden via de school pagina?
     

  • ... je dat je op het ZAPPER logo kan klikken voor meer info over activiteiten, vakantie-opvang en kampen?

 

 

 

 

  • ... je heel wat info kan vinden via de website van huis van het kind Roeselare ... klik op hun logo
     

 

  • ... De Hagewinde / De Parel voor het derde jaar meewerkt aan het pilootproject leerlingenvervoer?
    Hanne Galle is porjectcoördinator enkan je bereiken op 051/264326 of hanne.galle@fracarita.org

     

  • ... Sarah Moerman halftijds aangesteld is als mobiliteitscoach voor het project leerlingenvervoer?
    Je kan haar bereiken op 

    0470 88 08 56 of sarah.claerhout@fracarita.org

hoekomjijnaarschool.jpg
CLBchat_logo.png
corona 6.0 De Parel-page-001.jpg
bottom of page